Układ dolotowy Eventuri Carbon do Mercedes-AMG G63 W463A (W464)
Dolot Eventuri do G63 AMG. Pasuje do modeli W463, W463A oraz W464 z silnikiem o kodzie M177.
Dolot Eventuri do G63 AMG W464 został precyzyjnie wykonany z kompozytu włókna węglowego, zawiera elementy obrabiane CNC oraz specjalnie zaprojektowane filtry o wysokim przepływie powietrza. Ten zestaw ustanawia nowy standard w zakresie osiągów w segmencie tuningowym dla tej platformy. Dzięki wykorzystaniu dodatkowej przestrzeni pod maską, znacząco zwiększyliśmy objętość dolotu, osiągając imponujący wzrost przepływu powietrza o 25% w porównaniu do fabrycznych airboxów, przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnych kanałów dolotowych zimnego powietrza.
Większa objętość dolotu zapewnia również łagodniejszy przepływ powietrza, co pozwala turbosprężarkom na łatwiejsze zasysanie powietrza przy mniejszym oporze. Skutkuje to niższym zaangażowaniem zaworu upustowego (wastegate) i w efekcie poprawą ogólnej wydajności.
Aby dopasować powiększony dolot, przeprojektowaliśmy pokrywę silnika, integrując specjalnie formowaną osłonę termiczną wyposażoną w wysokotemperaturową izolację silikonową. To innowacyjne rozwiązanie chroni pokrywę przed nadmiernym ciepłem generowanym przez turbosprężarki i kolektor wydechowy.
System dolotowy Eventuri do G63 AMG oferuje wiodące w branży przyrosty mocy, a także poprawę doznań akustycznych i wizualnych, co przekłada się na bardziej satysfakcjonujące doświadczenia z jazdy i posiadania pojazdu.
Filtracja i budowa
W przeciwieństwie do wielu producentów układów dolotowych wykorzystujących standardowe filtry, dzięki szeroko zakrojonym pracom badawczo-rozwojowym i inwestycjom, opracowaliśmy wyjątkową konstrukcję filtra zapewniającą optymalne parametry użytkowe dzięki opatentowanej konfiguracji odwróconej. Materiał filtracyjny jest wykonany z siatki włókninowej poddanej próbom według ISO 5011 oraz spełnia wymagania stawiane fabrycznie montowanym filtrom. Siatka składa się z dwóch warstw i jest całkowicie sucha, co oznacza, że nie występuje ryzyko uszkodzenia przepływomierza powietrza na skutek zanieczyszczenia olejem. Filtry obejmują dwa stożki, kierujące przepływem powietrza zgodnie z poniższym opisem:
- Stożek wewnętrzny – ułatwia kierowanie doprowadzanego powietrza przez filtr oraz zapewnia równomierny profil prędkości przepływu powietrza na całej długości materiału filtracyjnego. Stożek zapewnia sprawny przepływ powietrza przez filtr, bez zaburzeń.
- Stożek wewnętrzny – wytwarzany maszynowo o wyjątkowym profilu i optymalnym kształcie ułatwiającym przepływ powietrza do środka, w kierunku do dołu stożka i płynny przepływ do położonych dalej rur dolotowych. Stożek tworzy kontrolowany obszar zaburzeń przepływu wokół końcówki wylotowej, zapewniając zbieżny przepływ powietrza z dużą prędkością oraz profil przepływu powietrza w przewodach prowadzących do silnika o wysokiej prędkości
Przepływ powietrza
Przepływ powietrza przez filtr oraz wylot powietrza z układu dolotowego do rury łączącej z silnikiem jest płynny oraz przebiega z wysoką prędkością. W praktyce oznacza to, że silnik ma możliwość bardzo skutecznego pobierania powietrza, co przekłada się na szybszą reakcję na otwarcie przepustnicy, jak również wzrost mocy i momentu obrotowego silnika. W przypadku silników z turbosprężarką, ze względu na mniejsze opory przepływu powietrza, możliwe jest wcześniejsze osiągnięcie doładowania szczytowego. Próby wykazały, że nasze układy dolotowe w znacznym stopniu ograniczają cykl pracy przepustnicy spalin w stosunku do fabrycznie montowanyc