Układ dolotowy Dinan BMW X5M/X6M F95/F96
Karbonowy układ dolotowy Dinan dedykowany do BMW X5M/X6M F95/F96.
Z użyciem połyskującego, pokrytego UV włókna węglowego, ciągnącego się od przodu komory silnika do tyłu, trudno nie być pod wrażeniem ogromnej ilości włókna. Większość z niej składa się z w pełni funkcjonalnego wtórnego wlotu powietrza, który pełni także funkcję ozdobnej osłony silnika. Elementy designu sygnalizujące liczbę cylindrów BMW zostały zintegrowane w designie, zapewniając ciągłość z fabrycznym stylem oraz nawiązując do długiej historii marki. Piękno kosmetyczne systemu nie wywodzi się tylko z obecności włókna węglowego. Ogromne przejście centralne jest też celowo rozmieszczone tak, by widoczne było fabryczne usztywnienie, co razem z elementami Dinana tworzy harmonię i przyciąga uwagę.
Choć fabryczny system dolotowy jest odpowiedni do obsługi mocy do poziomu stage 1, nie oznacza to, że nie ma korzyści wydajnościowych po przejściu na system Dinana. Największą zaletą systemu jest, oprócz oszałamiającego wyglądu, redukcja depresji ciśnienia w fabrycznym systemie, co oznacza mniejsze obciążenie turbosprężarki w celu osiągnięcia zaplanowanej mocy. Dzięki temu turbosprężarka pracuje bardziej efektywnie, co skutkuje niższym ciśnieniem przedturbinowym, niższymi prędkościami wału turbosprężarki, niższymi temperaturami wyjściowymi turbosprężarki i możliwością osiągnięcia wyższych poziomów ciśnienia. Razem z naturalnym poprawieniem reakcji przepustnicy, zwiększeniem akustyki i niezrównanym walorem wizualnym, system dolotowy Dinana F9x X5M/X6M z włókna węglowego może nosić miano "arcydzieła" bez wahania.
Cechy:
- Środkowy wlot/kanał podwójnie pełni funkcję atrakcyjnej wizualnie osłony silnika z włókna węglowego.
- Zwiększona efektywność, niezawodność i przestrzeń na wyższe obroty turbosprężarki.
- Więcej przepływu: o 10% większy niż w standardzie.
- Bardziej agresywniejszy dźwięk podczas pełnego obciążenia.
- Poprawiona reakcja przepustnicy.
- 86% wzrost przekroju wlotu za pomocą środkowego wlotu/kanału (wtórny wlot) dla maksymalnego przepływu powietrza.
- Większe skrzynki powietrzne (o 56% większe niż fabryczne), całkowicie uszczelnione, pozwalając na zwiększenie objętości powietrza do wykorzystania.
- 46% wzrost powierzchni filtra (fabryczna: 51 cali², Dinan: 82 cali² na każdą stronę) dla optymalnego przepływu.