Układ dolotowy Dinan BMW M240I/M340I G20/G42
Karbonowy układ dolotowy Dinan dedykowany do BMW M240I/M340I G20/G42.
BMW M240i oraz M340i imponują osiągami i stylem, ale niestety standardowy system dolotowy nie oddaje tego w pełni. Standardowy dolot M240i/M340i to sucha i bezbarwna skrzynka powietrza z prostym filtrem płaskim, dodatkowo wyposażona w rezonator dolotowy mający na celu eliminację dźwięków turbiny i dolotu. Te same dźwięki, które miłośnicy wydajności uwielbiają. W rezultacie BMW postanowiło wyposażyć właścicieli M340i w skrzynkę powietrza, która wygląda nieinspirująco, przepływa wystarczająco, ale nie optymalnie, i nie wydaje dźwięku. To dokładnie przeciwieństwo tego, co platforma oferuje w innych aspektach. Dolot z włókna węglowego Dinana naprawia te niedociągnięcia i dostarcza półotwarty system dolotowy zdolny do przepływu o 58% więcej powietrza niż standardowy system, co przekłada się na dodatkową moc na wyższych obrotach oraz zwiększoną reakcję przepustnicy. W rezultacie odkrywany jest bardziej agresywny, sportowy wygląd z włókna węglowego, a dźwięk zostaje wzmocniony dzięki usunięciu rezonatora dolotowego i zastosowaniu półotwartego projektu.
Aby osiągnąć przepływ powietrza, który wyróżnia system dolotowy Dinana, cała dolna część systemu, a nie tylko pokrywa, została przeprojektowana i powiększona, aby jak najlepiej wykorzystać dostępną przestrzeń w komorze silnika. To pozwala na umieszczenie 40% większego, niestandardowego filtra o swobodnym przepływie, co zapewnia maksymalny przepływ. Dzięki większej ilości wciąganego powietrza poprawia się reakcja przepustnicy i uzyskiwana jest dodatkowa moc w postaci maksymalnych zysków +9 KM / +10 Nm momentu obrotowego. Dodatkowe wloty powietrza pozwalają także na lepsze słyszalność systemu dolotowego, dzięki czemu można docenić pracę turbosprężarki i zaworu wydechowego. Jest to wyraźna różnica w stosunku do tradycyjnych, w pełni uszczelnionych systemów Dinana, gdzie dźwięk dolotu nie jest tak zauważalny. Nie ustępując wzrostowi mocy i dźwięku, system jest wykonany z pięknego włókna węglowego, dzięki czemu jego wygląd pod maską znacznie się poprawia w porównaniu do początkowych, pozbawionych charakteru rozwiązań. To wartościowa modyfikacja, która dodaje dodatkowego uroku już imponującemu samochodowi.
Cechy:
- Więcej Mocy: Maksymalne zyski wynoszące 9 KM i 10 NM momentu obrotowego przy 6500 obr/min na zupełnie standardowym pojeździe.
- Przyjemnie głośniejszy, bardziej sportowy dźwięk.
- Poprawiona reakcja przepustnicy.
- Przewyższa fabryczny przepływ o 58% lub więcej.
- Większa skrzynka powietrzna (o 60% większa niż fabryczna).
- 40% wzrost powierzchni filtra (fabryczna: 82 cali², Dinan: 115 cali²) dla optymalnego przepływu.
- Kompatybilny z modelem G20 M340i oraz G42 M240i bez fabrycznych wsporników.